2014-05-08

..a na poprawę nastroju fotografa najlepszy jest.. CYJANOTYP ;-)

powyżej: odbitka cyjanotypowa 4x5", odbitka cyjanotypowa tonowana 4x5", naświetlanie: 40minut, pochmurny dzień. negatyw: noon pinhole 4x5, HP5+

a jak do tego doszło...
najpierw negatyw:

w starej kasecie przerobionej na kopioramę naświetla się promieniami UV - u mnie najlepsze promienie są na balkonie - nawet w pochmurny dzień :)

po naświetleniu papier wygląda tak:

a tak po chwili wywoływania w kranówce - traci szczegóły w światłach:

po kolejnej chwili - nadal traci szczegóły w światłach:

i powtórka, w pochmurny dzień trzeba dłużej naświetlać - kto o tym pamięta, ten oszczędza czas i materiały :)
kolejna wersja w trakcie suszenia:

oraz kolejna w trakcie tonowania przez godzinę w czarnej herbacie:

1 komentarz:

  1. Dzień dobry!
    Byłam zachwycona odkrywając co kryje się pod adresem jestemlomo.blogspot.com i jestem do teraz!
    Piszę, zbierając ciągle szczękę z podłogi by zaproponować Pani współpracę ze stroną fototekstura.pl. Prowadzę ją wraz z moim przyjacielem. Szukamy chętnych dusz do pisania, jedynym wynagrodzeniem jest satysfakcja i niewielu pytanym osobom to odpowiada, ale może Pani w natłoku codziennych obowiązków znalazłaby chwilę by podzielić się z naszymi czytelnikami tym co Pani zdjęciowo "wyprawia"?
    Bardzo proszę by przejrzała Pani naszą stronę i odpowiedziała mi na pozostawiony komentarz emailem.

    Monika

    PS. Mój adres email: niezmienne@gmail.com

    OdpowiedzUsuń